• وبلاگ : پـــرواز بــه يــجــاي ديــگــه
  • يادداشت : گـفـتـنـي ها کم نيست...!
  • نظرات : 0 خصوصي ، 6 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ... 
    تولدت مبارک....
    پاسخ

    مرسي فائزه جان واقعا لطف كردي
    + Sarah 
    دوست عزيز!
    اين ها را به استناد ارتباط نزديکم با دوستان و همکاران فرهاد مي گويم... اگه منظورتان مستند بي بي سي است که، مجموعه ي کاملي نيست، چون درباب بزرگي چون فرهاد نمي توان با اين اطلاعات ناقص، به شناختي کامل رسيد.
    با سپاس دوباره.
    پاسخ

    ممنون لطف كردين واقعا
    + Sarah 
    درودي دوباره
    فرهاد جان، يکي از بهترين ها بوده و هست و خواهد بود...
    نکته اي را هم ياد آور شوم و آن اين است که ترانه اي که بخشي از آن را نوشته ايد از سروده هاي ترانه ي سراي بزرگمان، شهيار قنبري است و نامش "نجواها" است. اگر کارهايي را که مي نويسيم با شناسنامه ي کامل (نام آهنگساز، ترانه سرا و خواننده) بياوريم، در جهت اطلاع رساني هم مفيد خواهد بود دوست من...
    و ديگر اينکه فرهاد مهراد يک اجراي کننده ي بي نظير بود، اما نبايد فراموش کنيم که پشت سر موفقيت هاي هنري او، ترانه سرايان و آهنگسازان بزرگي حضور داشتند: شهيار قنبري، اردلان سرفراز، اسفنديار منفرد زاده و...
    و نکته ي پاياني اينکه: فرهاد مردي معتقد بود، اما هيچگاه از دينش براي بي ارزش کردن هنر (آنگونه که برخي از امروزي ها در ايران انجامش مي دهند، استفاده نکرد!)
    مهم ترين ويژگي اخلاقي اش فروتني اش بود... او معترض بودو اتفاقن برايش هم مهم بود که چه کسي مي آيد و چه کسي مي رود، اما اعتراضش به سبک خودش بود...
    هرچند که به همتاي ديگرش، فريدون فروغي بسيار بد کردند...
    آثار فرهاد مجوز گرفت که در ايران چاپ شود، اما کارهاي فريدون فروغي (به هر دليل که مشخص نيست) حتا تا به امروز هم اجازه ي چاپ ندارند!
    باري، امروزه متاسفانه، براي خراب کردن چهره ي فرهاد، ترانه هاي اجرا شده ي او (همچون کودکانه، شبانه، محمد و...) را بي اجازه ي سازندگانش (شاعر و آهنگساز که در تبعيد هستند) به مناسبتهاي زشت خود پخش مي کنند، در حالي اين ترانه ها دقيقن در نفي اين آقايان سروده و ساخته شده اند! اين در حالي ست که حتا به آخرين وصيت فرهاد نيز عمل نکردند... فرهاد خواسته بود که جسدش را بسوزانند و عده اي با همدستي همسر ايشان، فرهاد را در قبرستان بي نام ونشانها در فرانسه به خاک سپردند!
    ياد فرهاد جان تا همواره گرامي باد...
    پاسخ

    والله شما نکاتي گفتي که حتي تو مستند زندگي فرهادم اينارو نگفته بود حتي تو بيوگرافيشم ننوشته بود بي شک استدلال هاتون قبول و مستند هستش نکنه خود فرهاد باشي؟؟؟ مثل اين سريال دردسرهاي عظيم دوباره زنده شده باشي :-) ولي بي شوخي شخصيت بزرگي بوده و هست لااقل مني که از 4-5سالگي عاشق صداي فريدون فروغي و فرهاد و شادمهرم اينو خوب درک ميکنم اسطوره ي موسيقي ايران خواهند ماند حتي اگه صد ها نقشه باشه واسه بدناميش و له کرد يادش...!